Podróże Dziennik Podroznika Dolina Chochołowska

Dolina Chochołowska

Dodany przez: Agelia

Agelia

Spacer wzdłuż najdłuższej doliny polskich Tatr. Jedną z największych atrakcji  doliny w miesiącach kwietniu i maju są krokusy porastające chochołowskie polany niczym kwiecisty dywan.
Parking dla samochodów znajduje się przy wejściu do doliny na Siwej Polanie (dojazd z Zakopanego – trzeba się kierować na miejscowość Witów).
Można również dostać się do doliny jednym z licznych prywatnych minibusów dojeżdżających tu z Zakopanego. W dolinie, możemy wybrać się na przejażdżkę bryczką lub kolejką między Siwą Polaną a Polaną Huciska. Istnieje również możliwość wypożyczenia rowerów, które można następnie zwrócić w dwóch punktach na trasie. Kolejka i rowery działają tylko w okresie letnim.

We wschodniej części polany, w miejscu, gdzie wylądował śmigłowiec z polskim papieżem Janem Pawłem II w 1983 roku, stoi krzyż upamiętniający to wydarzenie. Wizyta Papieża w dolinie jest upamiętniona w kilku miejscach na szlaku.
Przy południowym brzegu polany droga wchodzi w las, i jest to miejsce gdzie rozpoczyna się właściwy szlak Doliną Chochołowską. Po trzech kilometrach dochodzimy do Polany Huciska, gdzie w przeszłości znajdował się parking.

W tym miejscu także kończy się droga asfaltowa.

Następnie wita nas Niżna Brama Chochołowska. Dalej na prawo jest polana Pod Jaworki z pasterskimi bacówkami. Kilkaset metrów dalej odchodzi czarny szlak wiodący do Doliny Kościeliskiej. Następnie przechodzimy przez kolejne przewężenie -  Wyżnią Bramę Chochołowską wcinającą się pomiędzy zbocza Bobrowca i Kominiarskiego Wierchu. Dalej znajduje się leśniczówka – byłe schronisko Blaszyńskich (stacja rowerowa).
W lewo odchodzą szlaki:
- na Iwaniacką Przełęcz i dalej na Ornak lub do Doliny Kościeliskiej
- na Siwą Przełęcz Doliną Starorobociąńską i dalej na Ornak lub na Starorobociański Wierch

Idziemy dalej – na Polanie Trzydniówce odchodzi kolejny szlak wiodący na Trzydniowiański Wierch.

Kontynuując wędrówkę prosto wychodzimy z lasu na Polanę Chochołowską. Od zachodu otaczają dolinę Bobrowiec, Grześ oraz Rakoń. Malowniczo wyglądają Mnichy Chochołowskie, czyli skalne kominy.

Na południowo-zachodnim skraju polany jest największe ze wszystkich schronisk górskich w Tatrach czyli Schronisko im. Jana Pawła II (1148 m n.p.m.), które zostało zbudowane w 1953 roku według projektu Anny Górskiej.
W schronisku znajduje się około 200 łóżek w dwu- i czteroosobowych pokojach oraz salach wieloosobowych, a także jadalnia, salonik, księgarnia i bar restauracyjny.

Zdjęcia doliny: tropster.pl/tatry-dolina-chocholowska

Musisz się zalogować, aby dodać komentarz, zarejestruj się jeśli jeszcze nie masz konta

busy

Ostatnie albumy

Tagi

Co się działo

56 miesięcy temu
multiarte Dodał nowe ogłoszenie
57 miesięcy temu

Facebook API keys need to be provided to have Facebook connect work